Resultats de la cerca fitxes de l'Optimot: 63

51. Criteris de redacció del saluda
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El saluda és un document de caràcter protocol·lari, usat per a comunicacions breus que no han de tenir registre, com és ara les notes d'agraïment, les felicitacions, etc. Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció [...]
52. Criteris de redacció del certificat
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El certificat és un document expedit per un funcionari públic competent (secretaris, interventors, caps de secció, gerents) o per una persona autoritzada legalment (metges, empresaris) que dona fe d'un fet, del contingut d'un document o de les circumstàncies que consten en arxius [...]
53. Criteris de redacció del recurs
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Document per mitjà del qual la persona interessada demana a l'Administració que anul·li o modifiqui una resolució o un acte administratiu, perquè el considera perjudicial per als seus drets. La Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de [...]
54. Criteris de redacció del recurs contenciós administratiu
Font Fitxes de l'Optimot
L'escrit d'interposició de recurs contenciós administratiu Definició L'escrit d'interposició de recurs contenciós administratiu és un document que es presenta davant la jurisdicció contenciosa administrativa per demanar la revisió de l'activitat prèvia de l'Administració o per obtenir [...]
55. Criteris de redacció de sol·licitud o instància
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Document per mitjà del qual la persona interessada inicia un procediment administratiu. Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es concreten tant en l'estructuració lògica i en blocs [...]
56. Criteris de redacció de l'ofici
Font Fitxes de l'Optimot
Definició L'ofici és una comunicació escrita emesa per un organisme oficial i integrada en la tramitació d'un procediment administratiu. Es considera ofici de caràcter intern l'adreçat a un altre òrgan administratiu o a un funcionari o una funcionària, i ofici de caràcter extern l'adreçat a [...]
57. Criteris de redacció de la convocatòria de reunió
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Des d'un punt de vista terminològic, la forma convocatòria és un terme genèric que fa referència a més d'un document administratiu. De fet, una convocatòria, entesa com a document, és un escrit per mitjà del qual es demana a algú que es presenti en un lloc, en una data determinada [...]
58. Criteris de redacció de la provisió
Font Fitxes de l'Optimot
Definició En dret processal hi ha tres tipus de resolucions judicials, que es distingeixen per la forma i el contingut: provisions, interlocutòries i sentències. La provisió és una resolució dictada per un jutge o una jutgessa, o per un tribunal, que decideix sobre qüestions de tràmit o [...]
59. Criteris de redacció de la querella
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La querella és una acusació escrita, presentada davant el jutjat contra algú que hom fa reu d'un delicte que la persona agreujada demana que sigui castigat i perseguit. Aquesta és una de les formes d'iniciar un procés penal. Criteris generals de redacció En la redacció d [...]
60. Criteris de redacció del contracte i del conveni
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Un contracte és un acord de voluntats entre dues o més persones, que s'obliguen a donar, a fer o a no fer alguna cosa. També s'anomena contracte el document que recull aquest acord. El Codi civil distingeix, pel que fa als contractes, els documents públics dels documents privats. Els [...]
Pàgines  6 / 7 
<< Anterior  Pàgina  1  2  3  4  5  6  7  Següent >>